M14 Scout

M14 Scout je kompaktní a atraktivní gyroplán, nabízející pilotovi nekonečnou zábavu a vyjímečný výkon. Díky jeho velikosti je řízení velmi snadné, ale stále perfektně citlivé a vlastní let je stabilní, jak je u Magni strojů zvykem. Malý a lehký vírník je v kombinaci s motory Rotax extrémně výkonný, stoupání a start ve stísněných prostorách je bezkonkurenční. Všechny manévry jsou velmi hbité a jednoduše proveditelné, s rychlou odezvou pro pilota.

Jedinečné uspořádání sedadel umožňuje ze zadního úložného prostoru rychle vytvořit pohodlné místo pro druhého pasažéra. Kabina má díky ochranným krytům pro nohy spolucestujícího agresivní vzhled. Kryty jsou v případě letu sólo designovány jako další úložný prostor.

Scout je dostupný ve dvou motorových verzích. S motorem Rotax 912 (100 koní) a turbem plněným motorem Rotax 914 (115 koní). Vlastní kompaktní stroj je s motory Rotax perfektně sladěn. Jeho relativně malá velikost a váha je díky vhodně umístěnému těžišti výkonným motorům dobře přizpůsobena.

Jednoduché ovládání bez zbytečných elektronických či kompresorových zařízení, s přímým ovládáním rotoru pomocí tyčových táhel, dělá z M14 maximálně bezpečný vírník, kde se nemá co pokazit a vírník bude létat za jakýchkoliv okolností. Díky své robustnosti, celokarbonovému kokpitu a rámu z letecké oceli je M14 velmi odolný a vhodný i pro nejnáročnější použití ve všech částech světa.

Těžký plný a odolný rotor Magni Gyro vyrobený z kompozitových materiálů chráněný patentem se může vyskytovat pouze u vírníků Magni Gyro. Tento unikátní rotor dává pilotovi vyšší míru jistoty při ovládání, startu i přistání, ale i ve zhoršených povětrnostních podmínkách a jeho letové vlastnosti jsou s lehkými dutými rotory nesrovnatelné. To pouze podtrhuje hlavní argument, který moderní vírníkové létání vyžaduje a nabízí: MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST POSÁDKY.

M14 je stvořený pro pilota, který většinou létá sám, ale chce mít možnost příležitostně svézt druhého pasažéra. Kombinace kompaktní velikosti a výkonného motoru dělá z M14 nejzábavnější vírník jaký si lze představit.

Technická specifikace:

  • konstrukce – hlavní rámová konstrukce z letecké oceli 4130
  • motor – Rotax 912 (100 HP), Turbo Rotax 914 (115 HP), čtyřdobý čtyřválec chlazený vodou s elektrickým startérem
  • rotor – dvojlistý Magni Gyro, z kompozitních materiálů, průměr 8230 mm
  • nádrž – integrovaná 50litrová nádrž vyrobená z epoxidové pryskyřice vyztužená skelnými vlákny
  • kabina a kokpit – karbon
  • vrtule: AirPlast Francie, třílistá z karbonového vlákna, na zemi stavitelná, průměr 1700 mm, vírníková vrtule pro tlačný pohon
  • trim – elektrický s ovládáním na kniplu palcem – kloboučkem
  • prázdná váha – 244 kg bez paliva, připraven k letu
  • maximální váha – 450 kg
  • maximální rychlost – 160 km/h
  • nepřekročitelná rychlost – 185 km/h
  • cestovní rychlost – 140 km/h
  • šířka – 1 800 mm
  • délka – 3 950 mm
  • výška – 2 500 mm

Cena:

M14 Scout – Rotax 912 ULS (100 HP): 47 900 eur
M14 Scout – Rotax 914 Turbo (115 HP): 53 400 eur

Standardní vybavení:

  • řízení pilota
  • výškoměr, rychloměr
  • kompas
  • ukazatel tlaku paliva
  • systém předrotace rotoru Magni, s možností plynulé regulace až k 300 otáčkám
  • brzda rotoru s možností plynulého nastavení účinku brzdy včetně aretace
  • ukazatel otáček rotoru
  • ROTAX FLYDAT (přehledný informační panel motoru s vizuálním výstražným systémem)
    • Přehledně a přesně zobrazuje:
      • otáčky motoru,
      • teplotu oleje,
      • teplotu vody,
      • tlak oleje,
      • 4× teplotu ve všech čtyřech výfukových potrubích,
      • motohodiny.
  • ukazatel množství paliva
  • botičky na bočních kolech
  • nádrž na 50 litrů paliva
  • chladič oleje
  • chladič vody
  • dvojbodové pásy pilota a pasažéra
  • příprava pro rádio – vysílačku, včetně antény
  • příprava pro zapojení sluchátek
  • elektrický trim rotoru, včetně ovládacího kloboučku na kniplu pilota
  • výstražný svítící panel MAGNI na přístrojové desce
  • přední větrný štít

Příplatkové vybavení:

  • 12 V zásuvka: 80 eur
  • ukazatel vertikální rychlosti: 400 eur
  • MAP ukazatel plnícího tlaku pouze u Rotax Turbo 914: 300 eur
  • stroboskopy a světlo: 960 eur
  • metalická barva: 2000 eur
  • zadní kryt vrtule – Spiner: 300 eur
  • kola COUNTRY (nelze kombinovat s botičkami): 500 eur
  • přeprava vírníku z Itálie do ČR nebo SR včetně pojištění přepravy: 1100 eur
  • český nebo slovenský technický průkaz včetně certifikace: 850 eur

Uvedené ceny jsou bez DPH.
Vírník je letuschopný a zalétaný.

Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout Magni Gyro M14 Scout